سنجاب

سلام

منطقه ما سنجاب نداشت. در چند سال اخیر سنجاب ها به منطقه آمده و تکثیر شده اند. فکر کنم این هم از عواقب تغییر اقلیم باشد. چند روز قبل از تعدادی از آنها عکس و فیلم گرفتم. جانوران دیگری هم دیدم. مثل بلبل هزار دستان و کبوتر جنگلی و دم سرخ.

موفق باشید

شیفته طبیعت

بلدرچین

سلام دوستان

امسال بهار خوبی دارد. منطقه ما بارندگی بهاری عالی بود و تا حدودی زمستان خشک پارسال را جبران کرد.

گندم زارها جان گرفتند. هوا کمی سرد است. یک بار به گندمزار رفتم ولی بلدرچین نبود. فکر کنم دیگر پیدایشان شود.

کرک گیرها میدانند چه میگویم.

بدبده بدبده

وقتی صدای ماده را میشنود با شوق میخواند و میاید. خیلی به ماده حریص است. غاقل از اینکه صدای ماده از گلوی تیپچه می آید. و دارد به زیر تور دعوتش می کند. و صیاد منتظر است.

خوبست که نر به لانه و تخمگذاری ماده کار ندارد. و روش کرک گیری فقط نرها را به دام میکشد. 

البته زیبایی و هیجان کار مد نظر است. نه حذف موجودی از طبیعت. صیاد بعد از موفقیت لبریز از شوق یک عکس از پرنده می گیرد و بعد. آزادش می کند. این کرک توری شده. دیگر گول نمی خورد.

امیدوارم از بهار زیبا و گشت و گذار در طبیعت لذت ببرید.

موفق باشید

شیفته طبیعت